Den som rider på ridskolan för ridlärare rider säkert. Alla instruktörer på Ludvika ridklubb har en gedigen erfarenhet av att ha ridlektioner. Flera av dem är inte bara ridlärare utan tävlar och tränar även på egna hästar som finns uppstallade på anläggningen och på egna gårdar.

Personalen ska verka som goda föredömen och inspirerar våra ryttare. Eftersom alla instruktörer är uppväxta på olika ridskolor runt om i landet och har haft ridlektioner i många år gör detta att alla instruktörer på Ludvika Ridklubb känner sig hemma i sin roll som instruktörer. Vi kan lätt sätta oss in i elevernas känsla och upplevelser. Vi kan också tänka tillbaka på vår egen tid som lektionselev och ta med oss våra bästa minnen och erfarenheter till vår undervisning.

Samtliga instruktörer genomgår regelbunden fortbildning. Personalen deltar i föreläsningar och kurser som anordnas av distriktet. Ämnena berör både människor och hästar såsom; barns utveckling, pedagogik, foderlära och så vidare. Vi deltar också vid kurser på exempelvis riksanläggningen Strömsholm.

Gita Karelius

Ridskolechef

SRL II, examen i hästföretagande, diplomerad hästskötare, företagsekonomi, diplomerad friskvårdsterapeut

ridskolechef@ludvikaridklubb.se