Ludvika Ridklubbs policy

Ludvika Ridklubb har som mål att ledarna inom förening ska:

• Vara bra föredömen för sina elever.
  • Vara konsekventa.
  • Vara kunniga och utveckla sig fortlöpande.
  • Vara positiva, kreativa och driva föreningen framåt.
  • Vara ödmjuka och vara goda lyssnare.
  • Vara lyhörda för hur stämningen är i stallet (aktivt förebygga dålig stämning och mobbning).
  • Vid behov vara auktoritära och tydliga, för att öka säkerheten med hästarna.

I vår förening står vi för att:

• kvalitet ska genomsyra all verksamhet genom:

utbildad personal

för verksamheten utbildade lektionshästar

fungerande anläggningar

väl genomförda tävlingar

• bredd och topp är lika viktiga
  • det är allas ansvar att alla ska känna sig välkomna, därför så hälsar vi alltid på varandra, hjälper varandra och vi visar varandra ömsesidig respekt.
  • vi talar MED varandra och inte OM varandra.
  • vi tar reda på fakta och sprider inte rykten och spekulationer.
  • vi ska vara goda ambassadörer med avseende på Horsemanship och Sportmanship.
  • vi ska värna om hästen med kunnande, kärlek och omsorg.
  • vi ska ha en öppen föreningsverksamhet där alla fritt kan uttrycka sina åsikter och därmed bidra till en utveckling av föreningen.
  • om någon upptäcker att det förekommer mobbing eller kränkande behandling av något slag så ska man kontakta personal på ridskolan eller i styrelsen eller annan vuxen.

Klubben tar avstånd från våld och kränkande behandling, både mot människor och djur!
Det är förbjudet och får inte förekomma på vår anläggning.

Våra hästar är det vi värnar om och utan dem har vi ingen ridklubb.
Det är genom tillit och förtroende vi lär oss och utvecklas tillsammans i samspelet med hästarna.
De älskar oss villkorslöst. Missbruka inte deras beroendeställning till oss människor genom att låta våldet ta vid när kunskapen tar slut.
Vi medlemmar finns till för varandra i klubben och tveka aldrig att be om hjälp när du inte vet hur du ska hantera en situation.
Det är inget misslyckande att be om hjälp!

Sociala medier
Ungdomssektionen